Anette Østerholm
- Hvordan fremmer jeg som medievejleder videndelingen hos eleverne via en blog eller portal omkring bøger, digitale læremidler?
- Hvilke elementer skal være til stede på bloggen for at "fange" inddrage eleverne til at føle et medejerskab og en lyst til at videndele.Det samme gælder kollegaerne.
- Hvilke forløb ville være en god start i en klasse for at begynde et sted?
- Hvad skal der visuelt være til stede, for at fange elevernes interesse for fast at opsøge siden?
- lade elverne komme med bud på en didaktisk platform
- stilladsering af eleverne.Fremme udbredelsen af litteraturen, digitale værktøjer, funktionelle, semantiske og didaktiske
- Værktøjer på "Skoleblogs"
- Mediepatrulejen kunne være med til at bidrage til blog/platformen
- "Ambassadør"
- Hvordan fremmer man videndelingskulturen på en skole? Elever og kollegaer imellem
- Hvordan får vi kollegerne til at dele ud af det de ved? Har den enkelte skole en kultur hvor man videns deler eller holder man sin viden hemmelig?
Da alting som sagt tager tid, er der mange områder på den nye blog, som skal uddybes. Det er de første spæde skridt der er begyndt at tage form i dag. Jeg har valgt at benytte www.skoleblogs.dk som stilladsering .
www.eelev.skoleblogs.dk
Flere tanker omkring skolestruktur og læring i fremtiden.
1. FLIPPED CLASSROOM http://youtu.be/ojiebVw8O0g
OG http://www.laeringsteknologi.dk/?p=333
http://theflippedclassroom.dk/oplaeg-om-the-flipped-classroom/ |
https://docs.google.com/presentation/d/1x5tOy9fUnmKkMWPzT89N76s349EBGgVik84mIDs4L7A/edit?usp=sharing
2. FREMTIDENS MÅDE AT LÆRER PÅ.
Overvejelser omkring problemformulering til eksamen.
- Hvordan skaber vi et didaktisk design, der fremmer læring og videndeling gennem udnyttelse af forskellige digitale læremidler hos eleverne og udnyttelse af deres uformelle kompetencer?
- Hvad skal være til stede i designet for at fange målgruppen 5-9 klasse?
- Introduktion i :Hvordan anvender jeg en blog?
- Introduktion og undersøgelse af forskellige apps og digitale læremidler via mediepatruljen.
- lave undervisningsforløb, didaktiske rammer omkring flipped classroom
Finde de kollegaer, som har kompetencer til at løfte opgaven at udvikle og se muligheder frem for begrænsninger.
Mulige indsatsområder i forhold til kollegaer.
- Hvordan arbejder jeg med en blog og anvender den i min undervisning?
- Hvordan fungerer skolens ipad? Hvordan kan jeg implementere den i min undervisning?
- Hvordan kombinerer jeg motion/ bevægelse og IT?
- Hvordan fungerer en videokonference? Hvordan kan jeg anvende det?
- Hvordan kan jeg arbejde med de sociale netværksmedier? Hvordan møder jeg mine elever på deres boldgade? F.eks. brugen af Facebook i undervisningen
- Faghæfte 48 – hvordan får vi faghæftet i spil blandt vores kollegaer
- Pædagogisk IT vejlederrollen og medievejlederen – Hvordan får vi det op at stå?(funktionelle og semantiske læringsmidler.)
- Mediepatrulje - Hvordan får man vidensdeling i spil blandt kollegaer/ elever? Hvordan virker de vidensdelingsprogrammer, som findes på nettet? Hvordan får vi f.eks. blogger implementeret/ præsenteret for eleverne, så det kan bruges som vidensdelingsplatform blandt eleverne?
Ingen kommentarer:
Send en kommentar